2010. január 23., szombat

Talking about Hungary I.

Hétfőn reggel a helyi napilap székházában jártam (hatalmas épület a belvárosban), hogy interjút adjak egy újságírónak. Végig spanyolul kommunikáltunk és őszintén - Carles mellett, aki La Vibria egyik legaktívabb tagja és elkísért ide - még magamat is megleptem, hogy milyen jól el tudtam vele beszélgetni 3 hónap ittlét után. A projektem is érdekelte, meg persze, hogy miért Terrassa, miért Spanyolország; de legfőképp Magyarország tette kíváncsivá és bombázott a kérdésekkel. Meséltem hát neki, ahogy a szókincsem engedte. Készült a fickó, mert már az elején bedobta a magyar-katalán történelmi kapcsolatok egyik klasszikusát, I. Jakab és Árpád-házi Jolánta házasságát, mellyel be kívánta vezetni, hogy milyen szálak is főzik össze hazánkat Katalóniával. Erről egyszer mindenképp írok egy bejegyzést. Sokat kérdezett a határon túli magyarokról, a magyar-szlovák kapcsolatokról és bizony össze kellett szednem minden történelemtudásom - ami nem éppen nagy - hogy legjobb tudásomnak megfelelően válaszoljak. Remélem nem mondtam semmi butaságot :) A cikk pár nap múlva jelenik meg.

Ugyancsak a héten kaptam egy telefonhívást egy katalán fiútól, hogy hallotta, hogy van itt egy magyar Terrassaban. Tavasszal szeretnék meglátogatni a kanadai barátnőjével Magyarországot és szeretett volna információkat kapni tőlem: mit érdemes megnézni, hol szolgálnak fel jó magyar ételeket, hova menjenek bulizni stb. Ma összeültünk és csak úgy folyt belőlem a szó. Egy idő után kedvesen rám is szólt, hogy neki ez már túl tömény és akkor vegyük át még egyszer a legfontosabb helyeket, majd egy gyorstalpaló magyar órával zártuk a találkozót, de a "Viszontlátásra" és az "Egészségedre" szavaknál fel is adta a kiképzést. Március 10-16-ig otthon leszek és lehet, hogy ők is arra a járatra vesznek jegyet, mint amivel én megyek :)

Mióta itt vagyok nagyon szeretek Magyarországról beszélni az érdeklődőknek és innen szinte csak a jó dolgok jutnak eszembe (na jó, az előző bejegyzésemet ennek élesen ellentmond :) Felajánlottam a munkahelyemen is, hogy jövő hónapban tartok egy magyar estet a betegek és a dolgozók részére, prezentációval és valami magyar kajával és már ki is tűztük az időpontot - hű mire is vállalkoztam... ;)

Íme a végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése