2009. november 4., szerda

Lets complain a bit!

Na szóval az van, hogy nincs :) Még mindig nem kezdődött el a spanyol nyelvtanfolyamom, a katalán pedig pláne nem és ez a mentoromon kívül csak engem aggaszt... két hete írtam egy tesztet a helyi nyelviskolában, és kiderült, hogy teljesen kezdő már nem vagyok, viszont az én csoportom sajnos megtelt és csak januárban kezdhetek... na erre eléggé begőzöltem, de révén, hogy mindenki győzködött, hogy találunk majd valami alternatívát, megnyugodtam... csakhogy rajtam kívül azóta is mindenki nyugodt... jó lesz az majd januárban is! Ugyanezek az emberek viszont már nagyon várják, hogy átváltsunk angolról spanyolra, hiszen itt vagyok már egy hónapja, csak ragadt rám valami! Ez azért nem így működik... minden nap beülök a könyvtárba tanulni, rengeteg nyelvkönyvvel vettem magam körül, de tanár nélkül, egyedül elkezdeni egy idegen nyelvet semmiképp sem lehet olyan hatékony, mint profi segítséggel, hiába az önszorgalom. Ugyanakkor a munkahelyemen, az utcán és itthon is a katalán nyelvet hallom kizárólag és ha ez így megy tovább katalánul jobban fogok beszélni, mint spanyolul...

Hogy a problémát a magam módján orvosoljam, hétfőn fogtam magam és megnéztem egy nyelviskolát Barcelonában. November 30-n indul a következő tanfolyam, amire be is iratkoztam, de az ünnepek miatt csak két hét intenzív kurzus fér bele (minden nap bevonatozok majd, az órák kilenctől egyig lesznek, 20 óra/hét). A kurzust szeretném folytatni januárban addig, amíg a pénzem futja; ezt sajnos nekem kell finanszírozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése